Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto
Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto

Veelgestelde vragen

BOEKING, BETALEN EN REISDOCUMENTEN
 
Wanneer is mijn boeking definitief?
Als je je gegevens aan Karin's Choice hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met onze voorwaarden (en die van de ANVR) beschouwen wij je boeking als definitief. Je ontvangt dan per omgaande per email de bevestiging dat wij je boeking hebben ontvangen.
 
Factuur en betaling
Binnen enkele werkdagen volgt de factuur. Controleer deze heel goed, zowel je persoonlijke gegevens als de reisgegevens moeten absoluut correct zijn weergegeven. 20% van het totaalbedrag betaal je bij boeking. het restant moet uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen zijn.
 
Wijzigingen
Mocht je wijzigingen willen doorvoeren of moet de reis toch geannuleerd worden dan hanteert Karin's Choice de ANVR voorwaarden en zijn er dus kosten aan verbonden.
Omdat er soms wat verwarring bestaat over aankopen via internet, willen wij je er extra op wijzen dat ook boekingen die via de website worden gemaakt direct definitief zijn. De afkoelingsperiode waar in de wet ‘kopen op afspraak’ melding van wordt gemaakt, is niet van toepassing op vakantiereizen.
 
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
De vliegtickets, hotelvouchers en routebeschrijving naar je accommodatie ontvang je ca. 7 dagen voor vertrek in je mailbox.
 
 
VLUCHTEN 
 
Moet ik zelf de bagage bijboeken?
Ja, jammer genoeg kunnen wij dit niet voor je regelen. Vrijwel alle maatschappijen berekenen tegenwoordig kosten voor ruimbagage. De bagageregels verschillen per luchtvaartmaatschappij.  Deze zijn terug te vinden op onze website bij de door jou geboekte accommodatie onder het kopje ‘vluchtinformatie’ (boven de openingsfoto). Daar vind je ook een link, waarmee je direct op de juiste pagina komt om de bagage bij te kunnen boeken. Op deze pagina kun je ook stoelen reserveren en online inchecken. 
 
Mijn vliegtijden zijn gewijzigd, mag dat zomaar?
De vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud van wijzigingen, daar het chartervluchten zijn. Zelfs na ontvangst van de vliegtickets of de reisdocumenten kan de vluchttijd nog veranderen. Daar hebben wij jammer genoeg geen invloed op. Wij adviseren je om vanaf een dag voor aanvang van de reis zelf op de website van de luchthaven van vertrek of teletekst de vluchttijd te checken. 
 
Ik ga op reis met een kleine kinderen. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? 
Iedere vliegmaatschappij heeft daar zijn eigen regels voor. Alles wat je maar zou willen weten over vliegen met baby’s en kinderen vind je hier:
Vlieg je met Corendon: https://www.corendon.nl/klantenservice/babys-kinderen/
Vlieg je met Transavia: https://www.transavia.com/nl-NL/service/vliegen-met-baby/
En https://www.transavia.com/nl-NL/service/vliegen-met-kinderen/
 
Vermiste of beschadigde bagage 
Als je bagage niet op de luchthaven bij aankomst aanwezig is, of als je de bagage beschadigd aantreft, laat je direct op de luchthaven een PIR rapport opmaken. Dit rapport heb je nodig voor de reisverzekering. Als de bagage niet aankomt op de bestemming, betekent dit vrijwel altijd dat de bagage abusievelijk in het verkeerde vliegtuig terechtgekomen is. Noch de luchtvaartmaatschappij noch Karin's Choice is aansprakelijk voor het op een latere vlucht afleveren van je bagage. Het is raadzaam om een reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten want in geval van schade of vertraging kun je daar in sommige gevallen een beroep op doen.
 
Moet ik zelf mijn terugvlucht herbevestigen?
Ja, inderdaad. Het herbevestigen van vluchten is alleen zodat jij zelf kunt verifiëren of je terugvlucht niet gewijzigd is.  Voor vluchten op zondag en maandag kan dat op de vrijdag ervoor. Voor vluchten op alle andere dagen kan dat de dag ervoor. Je kunt ons voor het herbevestigen van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur telefonisch (020-4499470) bereiken, en anders door de weeks via mail (info@karinschoice.nl). 
 
 
AUTOHUUR
 
Ik heb ook een autostoeltje en/of een babybedje nodig. Hoe kan ik deze via de website reserveren? 
Jammer genoeg kan dat niet via onze website. Stuur ons na je boeking gewoon een mailtje waarin je zet wat je precies extra wilt reserveren, dan geven wij dit door aan de autoverhuurder c.q. onze agent ter plaatse. Betaling hiervan is altijd direct aan de autoverhuurder of de accommodatieverschaffer. 
 
Heb ik echt een creditcard nodig? 
Ja, inderdaad. Voor het afhalen van de auto heb je een creditcard nodig die op naam van de hoofdboeker c.q. eerste bestuurder moet staan. Zorg dat je ook je pincode weet, daar dit op sommige bestemmingen nodig zal zijn. 
 
De reis is inclusief auto. Geldt dit vanaf aankomst tot vertrek? 
De autohuurperiode is altijd per 24 uur. Dus bijvoorbeeld bij een 8-daagse reis geldt een huurperiode van 7 dagen x 24 uur. Dus als je om 13.00 uur aankomt, moet je de auto op de dag van vertrek dus voor 13.00 uur inleveren. Mocht je vanwege de vluchttijd de auto de laatste dag langer willen houden, kun je een verlenging van de huurperiode bij het afhalen ervan met de verhuurder bespreken en aldaar betalen. 
 
Ik kom heel vroeg/heel laat aan. Is de autoverhuur dan nog wel open?
Ja hoor, daar wordt rekening mee gehouden, maar het kan zijn dat door de vluchttijden of een schemawijziging (helaas hebben wij daar geen invloed op) de auto alleen buiten kantoortijden kan worden opgehaald en/of teruggebracht. De autoverhuurder brengt dan een vast bedrag in rekening (zie www.karinschoice.nl, accommodatie van je keuze, kopje ‘autohuur’ voor de hoogte ervan). 
 
 
Accommodatie:
 
Zijn er handdoeken en lakens aanwezig?
In alle accommodaties (m.u.v. van een aantal appartementen/huizen in Italië) wordt bedlinnen en handdoeken (voor in de badkamer) verzorgd. Strand/zwembad handdoeken en keukenlinnengoed moet u wel zelf meenemen. Wisseling van linnenoed gebeurt in de meeste accommodatiies 1 tot 3 keer per week. Afwijkingen en of bijzonderheden staan, indien van toepassing, bij de accommodatie vermeld.
 
Hoe laat kan ik inchecken en uitchecken bij de accommodatie?
Inchecken kan meestal vanaf 15.00 uur. In italië zijn enkele uitzonderingen met een inchecktijd van 17.00 uur (Indien van toepassing staat dit bij de accommodatie vermeld). Bij een hele vroege heenreis, zal de accommodatie-eigenaar altijd zijn best doen je appartement/kamer eerder gebruiksklaar te hebben. Of dit lukt is mede afhankelijk van de vertrektijd van de vorige gasten. 
Uitchecken moet meestal rond 10.00 uur. Bij een hele late terugvlucht kan in overleg met de eigenaar soms de kamer/het appartement langer aangehouden worden. Vaak wordt hier een bedrag voor gerekend. Betaling hiervan is altijd ter plaatse rechtstreeks bij de eigenaar.
 
 
Niet tevreden:
 
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Ondanks alle zorg vooraf kan het gebeuren dat je toch niet helemaal tevreden bent over de reis, je accommodatie of de auto. Of misschien loop je ter plaatse tegen een probleem aan. Wij gaan ervan uit dat de Karin's Choice-reiziger niet gelijk in paniek raakt en best in staat is bepaalde zaken zelf op te lossen. Neem altijd eerst contact op met de betreffende dienstverschaffer ter plaatse (lokaal agentschap, accommodatiebeheerder, autoverhuurmaatschappij) en leg je probleem voor. Meestal kunnen zij je goed helpen en kun je verder van je vakantie genieten. Is contact niet mogelijk of wordt je probleem niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct vanaf je vakantieadres per e-mail (info@karinschoice.nl) of telefoon (+31.20.4499470)contact op met Karin's Choice in Nederland. Dit is echt noodzakelijk omdat we je alleen kunnen helpen als we op de hoogte worden gesteld. Ben je eenmaal terug in Nederland, dan kunnen we het probleem niet meer oplossen. Klachten die dus pas na terugkomst voor het eerst aan ons worden voorgelegd, kunnen we dan ook niet in behandeling nemen. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de ANVR Voorwaarden: https://www.anvr.nl/DownloadItem/ANVRbrochure2015_2016_printversie.pdf
 
 
 

Kleinschalige accommodatie Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto Weg van de massa

Wil jij je volgende vakantie bijzonder maken?

Blijf dan op de hoogte van de laatste aanbiedingen en het laatste nieuws