Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto
Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto

Algemene voorwaarden

Als je een reis bij Karin's Choice reserveert, dan ga je akkoord met onze voorwaarden en de algemene reisvoorwaarden van de ANVR. Lees deze daarom goed voordat je de boeking maakt. Boeken kan via de website of telefonisch.
 
Bedrijfsinformatie
Karin's Choice
Postbus 349 , 1170 AH Badhoevedorp
Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00
Telefoon: 020-4499470
Email: info@karinschoice.nl
Anvr no: 1210
SGR no: 2498
KVK Haarlem 34220902
 
Privacy
Voor het boeken van een reis hebben we jouw persoonsgegevens nodig. Karin's Choice behandelt deze uiteraard met de grootst mogelijke zorg en zal je gegevens niet aan derden verstrekken.
 
Prijzen
De prijzen die op deze website worden vermeld zijn altijd per persoon, inclusief vlucht, 1 huurauto (voordeligste categorie) en accommodatie (verzorging zoals beschreven). Extra’s als kluisjes, aanvullende autoverzekeringen, airco indien niet inclusief, verbruik internet, etc. reken je ter plaatse af. Karin's Choice hanteert fluctuerende prijzen. Afhankelijk van vraag en aanbod kan een reis gedurende het jaar dus goedkoper of duurder worden dan de prijs die op het moment van boeking van toepassing was. Is je reis eenmaal geboekt dan wijzigt de prijs niet meer, behalve in uitzonderlijke gevallen zoals opgenomen in de ANVR reisvoorwaarden.
Voor reizen naar Sardinië en Toscane gelden afwijkende voorwaarden. De getoonde prijzen zijn gebaseerd op de vluchtprijzen in de voordeligste boekingsklasse. Indien na boekingsaanvraag blijkt dat deze klasse niet meer beschikbaar is zal een vluchttoeslag van toepassing zijn. We nemen in dat geval altijd contact met je op voor overleg.
 
Foto’s en beschrijvingen
Karin's Choice hecht veel waarde aan correcte en eerlijke informatie. Wij vinden namelijk dat je gewoon moet weten wat je boekt. De foto’s die je op onze website ziet zijn afkomstig van verschillende bronnen, zoals de accommodatie eigenaar, lokale toeristenbureaus, professionele en amateur fotografen. Zij geven een zo goed mogelijk beeld van wat je kunt verwachten. De accommodaties die Karin's Choice aanbiedt zijn altijd kleinschalig en veelal zijn alle kamers verschillend van inrichting. Hierdoor kan het dus goed zijn dat jouw kamer er wat anders uitziet dan die van de foto. Wij hebben er ook voor gekozen geen sterren classificatie toe te passen. Het meest fantastische boutique hotel heeft vaak geen enkele officiële ster, terwijl de 'toeristenfabrieken' er al gauw vier krijgen toebedeeld omdat er een animatieteam en conferentieruimte aanwezig is. Door de beschrijving, foto’s en prijsstelling denken wij dat je een goed beeld kunt krijgen van wat je ter plaatse mag verwachten.
 
Boeken en betalen
Als je je gegevens aan Karin's Choice hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met onze voorwaarden (en die van de ANVR) beschouwen wij je boeking als definitief. Je ontvangt dan per omgaande per email de bevestiging dat wij je boeking hebben ontvangen. Binnen twee werkdagen volgt de factuur. Controleer deze heel goed, zowel je persoonlijke gegevens als de reisgegevens moeten absoluut correct zijn weergegeven. Mocht je wijzigingen willen doorvoeren of moet de reis toch geannuleerd worden dan hanteert Karin's Choice de ANVR voorwaarden en zijn er dus kosten aan verbonden.
Omdat er soms wat verwarring bestaat over aankopen via internet, willen wij je er extra op wijzen dat ook boekingen die via de website worden gemaakt direct definitief zijn. De afkoelingsperiode waar in de wet “kopen op afspraak” melding van wordt gemaakt, is niet van toepassing op vakantiereizen die je bij Karin's Choice boekt.
 
Boeking op aanvraag
Een aantal van onze accommodaties zijn alleen op aanvraag te boeken. Vooral hotels met maar een paar gastenkamers of villa’s hanteren een aanvraagsysteem. Indien van toepassing staat het bij het prijsoverzicht van de betreffende accommodatie en op de bevestiging, die je van ons na boeking ontvangt, vermeld. 
Hoe werkt een aanvraagboeking?
Na ontvangst van je boeking neemt Karin's Choice contact op met de accommodatieverschaffer. Binnen één tot drie werkdagen ontvangen wij een antwoord, waarna we jou informeren. 
Er zijn 2 mogelijkheden:
De aanvraag is akkoord. Je aanvraag wordt dan direct omgezet in een definitieve boeking. Je ontvangt per omgaande de factuur en voor wijzigen of annuleren zijn de ANVR voorwaarden van toepassing.
De aanvraag is niet akkoord. Als de gewenste reis toch niet beschikbaar blijkt te zijn neemt Karin's Choice per omgaande contact met je op (telefonisch of per e mail). We kunnen dan samen bekijken of misschien een andere geschikte accommodatie of vertrekdatum wel te boeken is.
 
Betalen
De aanbetaling bedraagt 20% van de reissom, deze dien je direct na ontvangst van de factuur te betalen. Ook de reserveringskosten (€ 25,- per boeking) en de kosten van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering moeten direct worden voldaan. Het restant bedrag dient zes weken voor vertrek op de bankrekening van Karin's Choice te zijn bijgeschreven. Boek je binnen zes weken voor vertrek, dan moet het totale bedrag per omgaande in één keer overgemaakt worden.
 
Voor reizen naar het Caribisch gebied gelden de volgende aanbetalingsvoorwaarden:
Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 30% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan, vermeerderd met de kosten van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering.
Het restant van de reissom moet uiterlijk 60 dagen voor de vertrekdag in het bezit zijn van het boekingskantoor of Karin's Choice. Indien de overeenkomst binnen 60 dagen voor de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom voldaan worden.
 
ABN AMRO Bank: NL50 ABNA 0426 7901 54
BIC/SWIFT: ABNANL2A
 
Combinatie reizen
Als je wat langer de tijd hebt wil je misschien op verschillende plaatsen van je vakantiebestemming verblijven, bijvoorbeeld een combinatie van logeren aan de kust en in de bergen. Of je wilt een deel van je vakantie in een appartement en een deel in een (boutique) hotel doorbrengen. Geef ons je wensen door, per telefoon of e-mail. Wij bekijken graag de mogelijkheden voor je en maken een persoonlijke offerte.
 
Reispapieren
Als de totale reissom is voldaan en bijgeschreven op de rekening van Karin's Choice, dan ontvang je ongeveer een week voor vertrek je reispapieren per email. Je dient de gegevens op de tickets en vouchers op juistheid te controleren en als er iets niet goed vermeld staat, neem dan direct contact op met Karin's Choice.
 
Reisdocumenten
Je dient er altijd zelf voor te zorgen in het bezit te zijn van de juiste reisdocumenten. Het is niet toegestaan om met een verlopen paspoort of identiteitskaart te reizen. Ook baby's en kinderen dienen in het bezit te zijn van een eigen paspoort of ID kaart. Het is niet meer mogelijk te reizen met kinderen die bijgeschreven zijn in het reisdocument van de ouder(s).
Voor sommige landen moet je reisdocument nog geldig zijn tot en met een bepaalde dag na thuiskomst. Check ruim voor vertrek zelf welke reisdocumenten je nodig hebt. 
Heb je een andere dan de Nederlandse nationaliteit, gelden er vaak afwijkende bepalingen. Neem dus altijd tijdig contact op met de ambassade van het land waar je heen wilt reizen om na te gaan of je wellicht een visum of andere aanvullende papieren nodig hebt.
Wij willen nogmaals benadrukken dat in alle gevallen het je eigen verantwoordelijkheid is om over de juiste reisdocumenten te beschikken.
 
Errata
De informatie op onze site werd naar beste eer en geweten samengesteld op basis van gegevens ons meegedeeld door de hoteleigenaar en de luchtvaartmaatschappij. Het zou toch kunnen gebeuren dat er ondanks al onze uitgebreide zorg en aandacht iets niet helemaal correct op onze site vermeld staat. Ook zou het kunnen gebeuren dat er tijdens het seizoen bepaalde wijzigingen worden doorgegeven door de accommodatieverschaffer of de vliegmaatschappij. Deze wijzigingen zullen we, als deze van invloed zouden kunnen zijn op de uitvoering van de reis, altijd zodra de fout of wijziging ons bekend is middels een erratum doorgeven aan onze cliënten, waarna deze beschouwd wordt als onderdeel van de geboekte reis. 
 
Reisduur
Bij vliegreizen tellen de dagen van vertrek en thuiskomst mee. In het uitzonderlijke geval van een late vlucht heen en een vroege vlucht terug ben je dus niet de gehele reisduur op je bestemming. De accommodatie is uiteraard altijd voor alle nachten van je verblijf voor je gereserveerd, bijvoorbeeld bij een 8-daagse reis, reserveert Karin's Choice voor 7 nachten je accommodatie (m.u.v. reizen naar Curaçao, daar is 1 overnachting in het vliegtuig. Bij een 8 daagse reis zijn daarom 6 overnachtingen, bij 9 dagen - 7 overnachtingen, enzovoort) . Dus ook al kom je heel laat aan, je bed staat voor je klaar. Inchecken in je accommodatie kan over het algemeen vanaf 15.00 uur (In Italië meestal vanaf 17.00 uur) en de dag van vertrek moet je rond 10.00 weer uitchecken.
 
De vlucht
De reizen die je bij Karin's Choice boekt, worden uitgevoerd met diverse chartermaatschappijen zoals Transavia, Corendon Airlines en Corendon Dutch Airlines. Voor bestemming Curaçao wordt gebruik gemaakt van Air Berlin vanaf Düsseldorf en KLM vanaf Schiphol. Vliegtuigen vertrekken vrijwel het klokje rond. Het kan dus voorkomen dat je heel vroeg (bijv. 04.00 uur) of juist laat op de dag (bijv. 20.30 uur) vertrekt. Ook je terugkomsttijd kan variëren van ochtend tot diep in de nacht. Wij zullen ons uiterste best doen de vluchttijden zo gunstig mogelijk voor je te regelen. We weten immers dat je bij aankomst nog naar je vakantieadres moet rijden. Helaas kunnen we geen garanties geven, omdat we hiervoor afhankelijk zijn van de luchtvaartmaatschappijen. Ook kan het voorkomen dat je op dag van aankomst laat arriveert, terwijl je op de dag van vertrek al weer vroeg moet vertrekken. Karin's Choice heeft hier geen enkele invloed op en kan hiervoor dus ook geen aansprakelijkheid aanvaarden.
 
Vluchttijden 
Bij boeking krijg je indien mogelijk vluchttijden te zien. Deze tijden zijn echter altijd onder voorbehoud en kunnen dus nog wijzigen. Als je lang voor vertrek boekt kan het zijn dat er nog geen voorlopig vluchtschema bekend is. De website vermeld dan de fictieve tijd 00.01. Ca. 7 dagen voor vertrek ontvang je per email de tickets waar de actuele informatie in vermeld staat. Wij raden onze cliënten aan om vanaf 1 dag voor vertrek zelf op de site van de luchthaven waar je vandaan vertrekt, of teletekst, de vluchttijden te controleren, voor het geval er toch op het laatste moment not een wijziging is. 
 
Bagage
De bagageregels verschillen per luchtvaartmaatschappij. Vrijwel alle maatschappijen berekenen tegenwoordig kosten voor ruimbagage. Deze zijn terug te vinden op de website bij de geboekte accommodatie onder het kopje vlucht informatie (boven de openingsfoto).
Verzorging aan boord 
Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen hanteren het zogenaamde ‘a la carte concept’, wat inhoudt dat gewenste consumpties tegen betaling aan boord besteld kunnen worden. 
 
Wijzigingen
Tot op de dag van vertrek kunnen om uiteenlopende redenen, zoals bijvoorbeeld technische, organisatorische redenen of weersomstandigheden vluchttijden, vliegtuigtype en luchtvaartmaatschappij wijzigen. Deze wijzigingen worden opgelegd door de luchtvaartmaatschappijen en/of luchtvaartautoriteiten. Karin's Choice is dan ook niet aansprakelijk voor gevolgen (in het bijzonder het missen van aansluitingen van onder andere openbaar vervoer, alsmede persoonlijke omstandigheden zoals schade in de werksfeer) van deze wijzigingen, aangezien wij op die wijzigingen geen enkele invloed kunnen uitoefenen.
Het is mogelijk dat de terugvluchttijd tijdens het verblijf nog wordt gewijzigd. Daarom is het dan ook uiterst belangrijk dat de terugvlucht informatie een dag voor vertrek door de reiziger zelf wordt gecheckt. Gebeurt dit niet en mis je daardoor de terugvlucht, dan zijn alle gevolgen voor eigen rekening. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat je aankomt of vertrekt op een andere luchthaven dan oorspronkelijk geboekt. In dat geval zal er voor vervoer naar de oorspronkelijke luchthaven worden gezorgd.
Tussenlanding 
De meeste vluchten zijn rechtstreeks. Het zou kunnen zijn dat er een tussenlanding plaatsvindt. Een tussenlanding kan noodzakelijk zijn bij bijvoorbeeld het combineren van een vlucht om technische redenen of bij onvoldoende bezetting.
 
Vertraging
Er zijn diverse factoren die verantwoordelijk kunnen zijn voor een vertraging. Stakingen, redenen van technische aard, extra veiligheidscontroles, drukte in het luchtruim, politiek instabiele situaties, stiptheidsacties en weersomstandigheden kunnen ten grondslag liggen aan een vertraging.
 
Voor vertraging wordt elke aansprakelijkheid uitgesloten en Karin's Choice is dan ook voor alle gevolgen (in het bijzonder het missen van aansluitingen van onder andere openbaar vervoer, immers de vervoersverplichting is beëindigd op het moment van aankomst op de luchthaven van terugkomst, alsmede persoonlijke omstandigheden zoals schade in de werksfeer) van deze vertragingen niet aansprakelijk aangezien wij op die vertragingen geen enkele invloed kunnen uitoefenen.
 
Vermiste of beschadigde bagage 
Indien je bagage niet op de luchthaven bij aankomst aanwezig is, of als je de bagage beschadigd aantreft, dient er direct een PIR rapport opgemaakt te worden op de luchthaven. Dit rapport heb je nodig voor de reisverzekering.
 
Noch de luchtvaartmaatschappij noch Karin's Choice is aansprakelijk voor het op een latere vlucht afleveren van uw bagage. Het is raadzaam om een reis en/of annuleringsverzekering af te sluiten. In geval van schade of vertraging kun je in sommige gevallen een beroep doen op de verzekering.
 
Huurauto
Bij elke reis die je bij Karin's Choice boekt is een huurauto (goedkoopste categorie) inbegrepen. Type auto, wat wel of niet is inbegrepen aan verzekeringen en overige voorwaarden kunnen per bestemming verschillen. Deze kun je terugvinden bij de accommodatiebeschrijving onder het kopje ‘autohuur’. Reis je met meer dan 2 personen of neem je veel bagage mee, dan is het aan te raden een upgrade naar een hogere categorie of een extra auto te boeken. Dit kun je aangeven bij boeking.
Na aankomst meld je je bij de verhuurmaatschappij, je maakt de papieren in orde (zorg voor een geldig rijbewijs en creditcard) en je rijdt zelf naar je accommodatie. De autohuurperiode is altijd per 24 uur. Dus bijvoorbeeld bij een 8-daagse reis geldt een huurperiode van 7 x 24 uur. Mocht je vanwege de vluchttijd de auto langer willen houden, kun je een verlenging van de huurperiode bij het afhalen ervan met de verhuurder bespreken en aldaar betalen. Het kan gebeuren dat door de vluchttijden of een schemawijziging (helaas hebben wij daar geen invloed op) de auto alleen buiten kantoortijden kan worden opgehaald en/of teruggebracht. De autoverhuurder brengt daar extra kosten voor in rekening (zie onze website, accommodatie van je keuze, kopje ‘autohuur’ voor de hoogte van die kosten). 
 
Afstanden
De afstanden van de luchthaven naar de accommodatie en van de accommodatie naar het strand, de zee of het dorp zoals vermeld op deze website zijn een globale richtlijn. De afstand te voet kan bijvoorbeeld korter zijn dan per auto. Ook kunnen wegomleidingen, nieuwe wegen of andere omstandigheden er toe leiden dat de afstand in werkelijkheid afwijkt van wat op onze site vermeld staat. Het aantal kilometers zegt ook niet altijd alles over de te verwachten reistijd. In bergachtig gebied kun je nu eenmaal minder kilometers per uur maken dan op een snelweg. Maar bedenk, je hebt vakantie en het rijden in een mooie omgeving is ook onderdeel van je vakantiebeleving.
 
Hotelkamer & appartement
In een hotel verblijf je, tenzij anders staat aangegeven, altijd in een 2- persoonskamer met eigen douche en toilet. De kamers worden meerdere keren per week schoongemaakt en voorzien van schone handdoeken. Het bedlinnen wordt meestal 1 x per week vervangen. Verblijf je een week dan zul je gemiddeld 2 tot 3 keer nieuwe handdoeken ontvangen en wordt het bed niet tussentijds verschoond. De overige extra faciliteiten staan vermeld bij de accommodatiebeschrijving op de site.
 
Over het algemeen is een ontbijt, meestal in buffetvorm, inbegrepen. Er zijn enkele hotels die uitsluitend op basis van logies (dus zonder maaltijden) te boeken zijn of juist halfpension (ontbijt en diner) aanbieden. De juiste verzorging staat altijd op de website en op je bevestiging vermeld.
 
Appartementen zijn er in verschillende groottes. De kleinste is een zogenaamde studio (1-kamer appartement). Hier zijn woon- en slaapgedeelte (met bedden of bedbanken) dus in 1 ruimte. Ook de kitchenette maakt hier deel van uit. De inrichting van de kitchenette is veelal beperkt tot 1-2 kookplaten, een koelkastje en afgepast keukeninventaris. Soms een extra waterkoker of magnetron. Een studio beschikt ook altijd minimaal over een aparte douche/toilet ruimte.
De appartementen hebben naast een woongedeelte, kitchenette en douche/toilet ruimte de beschikking over 1, 2 of meer slaapkamers.
 
Alle studio's en appartementen die bij Karin's Choice gereserveerd kunnen worden zijn voorzien van linnengoed (handdoeken om te douchen en bedlinnen). M.u.v. accommodaties in Italië. Hier kan het voorkomen dat gebruik van linnengoed niet inbegrepen is. Linnengoed kan dan tegen betaling worden bijgeboekt of je neemt het mee van thuis. Ook voor eindschoonmaak kan ter plaatse betaling worden verlangd. Informatie over wat wel of niet inbegrepen is, staat op onze website bij de betreffende accommodatie vermeld. Theedoeken en keukendoeken zijn in het buitenland niet gebruikelijk, deze kun je beter zelf meenemen. Schoonmaak en wisseling van linnengoed minimaal 1 keer per week (tenzij anders aangegeven). Je verblijft op basis van logies (geen maaltijden inbegrepen) tenzij anders staat vermeld. Indien er voor een accommodatie een borgsom wordt verlangd, staat dit bij de beschrijving aangegeven.
 
Bij bezetting van een appartement/kamer met het maximale aantal toegestane personen is de leefruimte en bijvoorbeeld warmwatervoorziening beperkt.
Houd er rekening mee dat bepaalde voorzieningen door (weers-)omstandigheden in voor- en naseizoen of andere onvoorziene gebeurtenissen, niet of slechts gedeeltelijk beschikbaar kunnen zijn. Denk hierbij aan zwembad, bar, receptie e.d.
 
Het water wordt in veel van onze accommodaties nog net als vroeger verwarmd door de zon, al zijn de watertanks inmiddels veelal vervangen door zonnecollectoren. Daarom kan het voorkomen dat in het geval het weer minder zonnig is, het water lauw of koud kan zijn.
 
Indien vermeld staat dat er Wifi aanwezig is, hou er dan rekening mee dat het voor kan komen dat de internetverbinding te wensen overlaat. De gebieden waar veel van onze accommodaties zijn, liggen afgelegen en de internetvoorzieningen zijn nog ver van wat we in Nederland gewend zijn.
 
Niet tevreden of een probleem
Ondanks alle zorg vooraf kan het gebeuren dat je toch niet helemaal tevreden bent over de reis, je accommodatie of de auto. Of misschien loop je ter plaatse tegen een probleem aan. Wij gaan ervan uit dat de Karin's Choice-reiziger niet gelijk in paniek raakt en best in staat is bepaalde zaken zelf op te lossen. Neem altijd eerst contact op met de betreffende dienstverschaffer ter plaatse (lokaal agentschap, accommodatiebeheerder, autoverhuurmaatschappij) en leg je probleem voor. Meestal kunnen zij je goed helpen en kun je verder van je vakantie genieten. Is contact niet mogelijk of wordt je probleem niet naar tevredenheid opgelost, neem dan direct vanaf je vakantieadres per e-mail of telefoon contact op met Karin's Choice in Nederland. Dit is echt noodzakelijk omdat we je alleen kunnen helpen als we op de hoogte worden gesteld. Ben je eenmaal terug in Nederland, dan kunnen we het probleem niet meer oplossen. Klachten die dus pas na terugkomst voor het eerst aan ons worden voorgelegd, kunnen we dan ook niet in behandeling nemen. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de ANVR Voorwaarden.
 
Goed om te weten
Karin's Choice is een handelsnaam van Corendon International Travel BV. Alle reizen worden aangeboden door Corendon International Travel BV vallen daardoor onder de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), de ANVR consumentenvoorwaarden en het Calamiteitenfonds. Wel zo vertrouwd.
 
Calamiteitenfonds
Karin's Choice (KvK 34220902) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen.
Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de in dit programma/op deze internetsite (vetgedrukte naar keuze) gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
http://www.calamiteitenfonds.nl/garantieregeling).
 

 

Kleinschalige accommodatie Altijd inclusief vlucht, verblijf en huurauto Weg van de massa

Wil jij je volgende vakantie bijzonder maken?

Blijf dan op de hoogte van de laatste aanbiedingen en het laatste nieuws